maandag 19 september 2016

Woesteling....

Hij komt in de buurt....
Sommige vissen zijn gewoon sterker dan andere....
Schuivende leliebladen vlak onder me verraden de aanwezigheid van deze imposante krachtpatser, aan wie ik kort daarna m'n handen letterlijk vol heb... Hij gaat er na aanslaan op volle kracht vandoor en blijft, onder een hoge boeggolf, in één lange run de wetering doorstomen.. Ik krijg 'm pas tot staan door de slip vaster en vaster te draaien waarbij ik, bang als ik ben voor lijnbreuk, mee blijf lopen om hem steeds iets meer af te remmen.....   Bloedstollend...

12 opmerkingen:

  1. Buffeltje hoor Rombout, oogt oud. Verbazingwekkend is het soms hoe groot het verschil is tussen op het oog gelijke karpers. Er zijn erbij die van geen stoppen weten als ze eenmaal begonnen zijn. Rem je niet bij met je vinger op de spoel? Geef ikzelf voorkeur aan in dit soort situaties omdat je dan goed voelt wanneer de maximale belasting is bereikt. Ik weet niet hoe jij dat ziet maar echt kort onder de top vissend stel ik de slip altijd een tikje lichter af omdat er minder rek en buffer aanwezig is.

    gr Andries

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hi Andries....
    Ja.. Als ze op volle snelheid zijn is er geen houden meer aan soms... Altijd weer ongelofelijk hoe sterk ze kunnen zijn..
    Onder de top/ lichtere afstelling: Helemaal mee eens.. Heb net iets te vaak lijn door horen knallen door te vaste slip afstelling...
    Vinger op spoel: Doe ik ook wel, maar is naar mijn gevoel minder steady en je kan de hengel minder goed vasthouden als je flink moet sleuren en sturen.. Als de vis dichter bij het net komt zet ik slip dan weer losser....
    Afstelling slip / maximale belasting aanvoelen: Blijft lastig... Mijn devies: Niet te dun vissen.....
    Dank je weer voor de beleving en input!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die heeft ook verhoudingsgewijs een flinke staart, dus ik geloof wel dat die aardig gas gaf!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtige vis, Rombout! Ik kan me voorstellen hoe je je voelt ;-). Gefeliciteerd!!

    Groet,

    Dale

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Thanks Fer...!
    Een memorabele vis was het...
    Was de visgoden ook weer erg dankbaar

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie Cjw Penhengel, is het een Sportex blank heavy Wel mooi parabolisch!
    Mvg
    Cjw fan

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dank je..! Weet het niet... Sommige mensen zeggen Boron...
    Zal het eens vragen aan Cor...

    BeantwoordenVerwijderen