maandag 11 juli 2016

Fishin' cowboy......

...among animals...
Sommige waterdieren kunnen het er voor de karpervisser niet makkelijker op maken... Neem de meerkoet... Ze kunnen in korte tijd een hele voerplek compleet wegvreten, of bij het stalken een perfect spiegelglad oppervlak veranderen in een golvenzee. Maar hinder door dieren kwam gisteren toch echt van landzijde.... Tijdens het vangen van deze formidabele schub werd ik dit keer namelijk zélf ook gestalkt, en wel door een kudde nogal opdringerige koeien... Een poldervisser is wel gewend aan deze altijd weer nieuwsgierige weidebewoners, maar het enthousiasme van deze dames kwam nu toch wat ongelegen... Uitgerekend vlák nadat ik de vis in het oog kreeg werd ik bestormd door dit gezelschap, waarbij uitgelaten vreugdesprongen de grond hevig lieten deinen en ik m'n vangkansen al zag afnemen..

Maar de vis bleef zich gewoon rustig in een gelijkmatig tempo door te tocht verplaatsten, waarbij deze steeds met tussenpozen van ca. 2 meter vlak tegen mijn kant aan de oppervlak kwam. Ik moest dus steeds zo onopvallend mogelijk meesluipen. Maar dat is toch wat lastig met tien koeien in je kielzog, die bij iedere beweging die je maakt paniekerig wegspringen... Als ik even stil stond werd de cone van de hengel als lolly gebruikt, en werd ik zelf door allerlei liefkozingen nog net niet het water in geduwd... Maar het kwam goed... De ca. 3 meter ór de vis gepositioneerde broodvlok werd resoluut naar binnen geschrokt, en de prachtig parabolische CSL zorgde daarna voor soepele absorptie van de krachtige uithalen van deze langgerekte geweldenaar.... Polderbeleving ten top.....



10 opmerkingen:

  1. Zo ontstaan er memorabele visdagen Rombout! :) Ik vind het altijd mooi, dit soort anekdotes die bij een gevangen vis horen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi Boudewijn,
      Zeker in combinatie met een vis als deze, waar ik echt super blij mee was .. Dank je !

      Verwijderen
  2. Mooie bak, gaaf toch met z'n allen plezier! Wel prettig dat de vis niet erg schrok van de jubelende koeien.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi Fer...
      Hij was er aan gewend denk ik.. :-)
      Complimenten voor je Lot verslag overigens...Gaaf..!

      Verwijderen
  3. Prachtige foto's Rombout. Lekker zo op de korst met die muil. Opdringerige koeien die je vergezellen, haha mooi.

    Groeten, Michael

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Michael,

      Ja het was dubbel genieten.. De vis was een sensatie, en dan nog de koeien..
      De koeien waren voornamelijk jonge dieren met een prachtig glimmende dikke vacht...
      Als je nog gaat vissen dit weekend: Succes alvast!

      Verwijderen
  4. Hoi Rombout,

    je wordt nog "stalker king", ondanks hordes koeien toch die polderlerp verleiden ;-)
    Mooie vis, mooi verhaal!

    gr Andries

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Andries...
      Dit gaf het stalken wel een extra dimensie inderdaad.
      Het zat gelukkig mee...

      Verwijderen