dinsdag 3 november 2015

Op het droge....

Gered....
Het was afgelopen zondag een schitterende zonovergoten middag en ik had een paar uurtjes om nog even de spinhengel te pakken... Na aankomst bij de waterkant midden in het weidelandschap vang ik al snel een klein snoekje, en struin verder de sloot af richting enkele verderop liggende veenplassen. Dan zie ik verderop vanuit het spiegelgladde water steeds wat kleine golfjes vanaf de overkant komen... Ik kijk tegen de zon in en zie pas vrij laat dat dit noch een watervogel, noch een azende karper is..... 
Het blijkt te gaan om een in het water gegleden.... schaap..! De oever is hier te hoog voor hem om op de kant te kunnen klimmen, en het dier lijkt al aardig uitgeput... 
De eerstvolgende boerderij waar dit stuk weiland bij zal horen ligt tamelijk ver weg, en aanbellen bij de boer op zondag lijkt me geen goed idee... Ik besluit het dier dan maar zelf zo snel mogelijk uit zijn benarde positie te bevrijden... Om via het dichtstbijzijnde bruggetje bij het schaap te komen, kost toch nog 20 minuten lopen, waarna ik aan de slag kan.. Het dier zit met zijn achterpoten en onderlijf compleet vastgezogen in de bagger, en een met water doordrenkt schaap blijkt dan een taaiere tegenstander dan de grootste karper.. Na het nodige sjor, til en duwwerk, en natte voeten, krijg ik hem  
                                                        op het droge, waarmee hij in ieder geval de zwaarste "vangst" van dit seizoen is......

4 opmerkingen:

  1. Je hebt de schaapjes weer op het droge!....:) Die snoeken gaan eerdaags wel weer loskomen. Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zeker weten Andres..meer snoeken dan schapen te vangen gelukkig..!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De rest van de week spierpijn zeker, die beesten zijn niet te tillen. Wol en water! Maarrr weer eens een ander vis avontuur. Altijd verrassend!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Fer.. Ja het was een beetje power liften maar het schaap was er blij mee...Ach ja... je maakt van alles mee aan de waterkant...

    BeantwoordenVerwijderen