zondag 3 september 2017

Bij de duiker...


Om vis te kunnen vangen ben je in ieder geval afhankelijk van twee factoren: De vis moet op de eerste plaats aanwezig zijn, en dan ook nog willen bijten... Bij de afgebeelde duiker is dit vanmorgen ruimschoots het geval... 
De vis rechts knalt direct naar de overkant en duikt onder iets door.. Ik zie twee meter naar links het afgebroken deel van een boomtak uit het water komen.. Ik draai de kromme hengel bijna 180 graden linksom naar beneden en duw 'm onder water: De lijn is los en ik kan de vis bij de tak vandaan houden... Obstakels zijn daarmee dus de opvolgende factor, met als laatste een flinke dosis geluk... De compacte jongen boven deed het gelukkig wat rustiger aan.....

6 opmerkingen:

  1. Je bent weer lekker op dreef Rombout! Mooie poldervissen, de herfst is begonnen, mooie tijd voor ons!
    gr Andries

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie vissen zou ik zeggen. En zonder geluk vaart niemand wel, houd mijn hart ook vaak vast bij het drillen van een grote vis nabij obstakels. Wil hier gelijk even mijn eigen blog promoten, aangezien ik mijzelf sinds kort tot het gilde der visbloggers mag rekenen. Nog maar net begonnen dus. Mijn blog heet Plompeblad, de link is https://plompeblad.blogspot.nl/?m=1. Hoop op mijn eerste bezoekers, al vast dank. Groet, Martin

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Welkom bij het Gilde der penvissers & succes Martin...

    Je blog staat in de lijst...!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik word opeens ontzettend blij van dit soort kortstondige hoogtepuntjes! Mooi gevist en mooie foto's!

    BeantwoordenVerwijderen