zondag 11 oktober 2015

Ouwe taaie.....

 Doorgewinterd én in topconditie.......
De onmiskenbare karperbellen stemmen deze ochtend meteen tot vreugde, maar ik heb lange tijd het nakijken als de vis in kwestie alleen het gestrooide voer opslurpt, maar het haakaas mooi laat liggen... Deze doorgewinterde veteraan blijkt dan naast een sluwe vos ook nog eens een vechtjas, want hij blijft maar gaan en bezorgt me bijna een lamme arm... Hij is qua kleur en langgerekte bouw exemplarisch voor dit water, waar ik al vele jaren vaste gast ben. Het is een doorgaans zeer helder water waar het lastig is de karper ongezien te benaderen.. Na de wat langere opwarming van afgelopen zomer is het er nu nog steeds wat troebeler, waardoor je zelf minder opvalt, en de vis toch nog net te volgen is. Een plaatselijk opgegraven regenworm zorgde er uiteindelijk voor dat ik deze slimme rakker alsnog kon inrekenen....

4 opmerkingen:

  1. Ik geniet elke keer van je korte maar krachtige verhalen Rombout. Je sleept me helemaal mee de polder in! Goed geschreven en mooie foto's.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Erg leuk te horen Andres..! Zag dat jij zelf ook weer lekker bezig was op je voerplek..mijn god wat een vissen weer man...
    ... Heb zelf nog nooit een voerplek onderhouden en vis alleen instant, maar misschien moet ik een voerplek ook maar eens overwegen.... Nogmaals dank & succes weer...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijn geanticipeerd, nu ik zelf koi's heb en zie hoe graag de karpers de wormen eten en er om vechten is het naast een broodvlok ook een topaas om de karper, indien aanwezig, te pakken te krijgen. Mooie bak weer!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dank je weer Fer.. Ja zeker alleen helaas doorgaans lastig inzetbaar ivm allerlei bijvangst van met name baars en paling etc.
    Maar als de karper er al zit, zal ie meestal meteen toehappen,.. gelukkig...!

    BeantwoordenVerwijderen