maandag 31 augustus 2015

Flapstaart en Jumper....


Naast een prachtige kleur en schubbenpatroon heeft Jumper ook het typische prutslootprofiel.....

Flapstaart.......
Zoals bij veel wateren geldt ook voor de prutsloot dat karpers er hun eigen favoriete stek hebben. Flapstaart bijvoorbeeld. De grootste tot nu toe gespot in dit water...Ik mocht hem diverse malen observeren in een wat moeilijker bevisbaar gedeelte met lelievelden en los riet... Ik schat 'm rond de 20 pond.... Traag naar de overkant zwemmend flapte hij zijn imposante staart loom heen en weer boven de oppervlakte. Het werd echter al snel duidelijk dat Flapstaart niet van plan was om zich zo maar te laten vangen, en zich bij het minste onraad snel terugtrok in zijn onderwaterburcht, om zich vervolgens niet meer te laten zien. Toen ik 'm onlangs weer in het oog kreeg en wat maiskorrels aan een hair een meter of twee voor hem deponeerde, ging de pen daarna meteen onder, maar helaas niet met het beoogde resultaat... Ik haakte 'm in zijn flank en mocht slechts 3 schubben incasseren..... Wat meer geluk had ik bij Jumper, hier afgebeeld, die zich al snel vergreep aan een luchtige broodvlok....Tijdens een aantal eerdere bezoeken had ik hem op nagenoeg de zelfde plaats boven het water uit zien springen, waarbij meteen zijn fraaie kleur en voor dit water bovengemiddelde omvang opvielen...... Nu flapstaart nog.......

6 opmerkingen:

  1. Als je karpers al namen geeft is het bestand redelijk helder voor je geworden. Een prutsloot met zulke karpers, zou bijna een chickere naam verdienen. success met je targetvis!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Fer... Als flapstaart op de kant is geweest ga ik verkassen.....De sloot is ca 5 km lang en ik heb al een paar andere plaatsen gevonden waar ik kan vissen....

      Verwijderen
  2. Je weet al waar ie zich ophoud, kwestie van tijd lijkt me

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja maar na deze ervaring wordt het wel weer wat lastiger vrees ik.....we gaan het meemaken..!

      Verwijderen
  3. Haha erg leuk. Succes met flapstaart!

    Groeten, Michael

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Of het ooit gaat lukken is nog maar de vraag...... :-)


    BeantwoordenVerwijderen