maandag 21 april 2014

Ochtend met een staartje......

Echte dikzak.....
Vanmorgen mocht ik in het prachtig heldere polderwater aanschouwen hoe drie karpers zich tegoed bleven doen aan m'n gevoerde pellets, maar de gelijksmakende boilie, met haak, gewoon lieten liggen. Het waren mooie vissen waarvan één zeker over de 20 pond....Er was geen ander aas voorhanden, en de plaatselijk opgegraven verleidelijk kronkelende dauwpier was ook niet interessant genoeg voor het trio. Na een uur maar verkast naar de volgende voerplek. Hier is het wat rustiger: Geen bellen, maar wel stof.....En ja..een karperstaart...niet al te groot, maar toch... Dit exemplaar is minder kieskeurig, en zelfs een echte schrokop zo wordt  meteen duidelijk..En een echte dikzak, want voor het staartje....blijkt nog 19 pond aan spiegel te zitten.!

8 opmerkingen:

  1. Hey Rombout,

    Prachtig dikke spiegel , alleen weer jammer dat je geen mat gebruikt met fotograferen is echt niet meer van deze tijd.

    Groet Marcel

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank voor je reactie Marcel,

    Ik heb de opmerking over de mat vaker gekregen.
    Ik zal er eens over nadenken....!



    BeantwoordenVerwijderen
  3. Rombout,
    Mooie vis man! Vooral als je het niet verwacht.
    En die mat...je zal zien dat het niet alleen voor de vis maar ook de visser meer rust geeft.
    Zelf weten natuurlijk maar eens met Marcel. Het hoort wel bij deze tijd als je het mij vraagt.

    Groeten,
    Michael

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dank je Michael,

    Soms zie je op de voerplek alleen kleine vis(sen), en deze laat ik dan met rust.
    Maar, als je het niet zeker weet / bij slecht zicht: Toch ingooien is mijn devies... Niet zelden zwemmen er nl. grote exemplaren bij die je niet te zien krijgt...
    Dit was hier ook het geval.... Veel stof.... En alleen de omvang van de staart zegt ook niet alles blijkt wederom...
    Ik ga dan kijken voor een oprolbare mat jongens :-)....
    Moet wel handig mee te nemen zijn..

    Goed visweekend......

    Groet,

    Rombout

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk Rombout,

      Ik heb nog een oprolmat voor je als je wilt. Mag je hebben 10 mei!
      Mijn advies is toch niet een oprol mat aan te schaffen...Die matten zijn leuk als je met iemand vist. Maar als je alleen vist en de vis op de mat hebt, is het niet handig. Bij mij was de vis een keer op de mat en ik liep naar de camera toe om de zelfontspanner in te stellen ...klap plap klap en de vis gleed van de mat af zo een meter omlaag het taluud af. Au. Tegenwoordig heb ik een mat met opstaande randen of een mat met grote flappen en een lang handvat. Daarbij kan ik de mat dichtklappen zodat de vis tijdelijk geen kant op kan. DAT is echt een groot veilig voordeel. Daarom kan ik je alleen maar adviseren verder te kijken. Sorry als ik me er teveel mee bemoei. Dat is niet de bedoeling. Check eens de: Mack2 Logistik stalking mat, Korum multi mat, Prologic walkabout stalking mat , of de Nash h-gun multi mat (deze gebruik ik). Deze matten zijn gelijk een tas voor je spullen. Dit als tip. Groeten

      Verwijderen

  5. Tof!..... en wederom dank voor je gewaardeerde input Michael....!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heren,

    even of topic , wel blijven we bij de mat . Ik heb al zeker 15 jaar een oprolmat van fox die dus ook gewoon open te klappen is en deze flap kan je dus gebruiken voor je knielen droog te houden of voor het geval waar Michael het over heeft om de vis zeg maar op te sluiten. De andere matten met de opstaande randen zijn vaak erg grof en een luxere oprol mat is dan in mijn ogen een veel betere optie.

    Groet Marcel

    BeantwoordenVerwijderen