zaterdag 30 september 2017

Hit 'n Run...

Geen kreeft...
Op de laatste dag van de karpermaand vang ik bijgaand prachtexemplaar.. Midden overdag niet ingepland even spontaan tussendoor; met zacht windstil septemberweer en een licht regentje....  
Het dichtbij liggende meer is volop bezet met tenten, dus probeer ik het verderop waar nooit iemand komt... Op de eerste twee voerplekken is helemaal niets te zien.. het is ook wel érg stil... 
Ook op de derde plek geen enkel teken van leven.. Maar dan schuift de pen ineens toch heel langzaam opzij... kreeft... zo is m'n eerste gedachte.. dan meer snelheid...  Massieve weerstand.. De vis doet het daarna rustig aan en laat zich vrij makkelijk het net in dirigeren... Een echte kanjer... Op weg naar de laatste plek herken ik bij een van de tentenkampen Andres... Mede fanaat en blogger.. Hij omschrijft dit soort visserij als Hit and Run... En gelijk heeft ie....

2 opmerkingen:

  1. Leuk om je een keer in levende lijve te hebben gesproken Rombout! Met volle bewondering geluisterd naar jou passie en benadering, en dat gaat je goed af!
    Laat die tentenkampen maar in hun sop gaar koken. Jij bewijst dat het veel effectiever kan. Hit and Run is vaak 'dodelijk'. Goed gevist! Tot gauw, misschien een keer langs de waterkant.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank voor het mooie compliment Andres en het genoegen was geheel wederzijds..! De pen is nu eenmaal mijn ding, maarehh als ik zie wat jij vanuit de tent zo al vangt... Daar kom je met de penhengel natuurlijk nooit bij in de buurt....

    BeantwoordenVerwijderen