zondag 12 april 2015

Oh ja........

Dit weekend meteen weer even op m'n plaats gezet door Cyprinus. De eerste sessies vonden plaats  in een pas toegankelijke wetering die ik al een tijdje op het oog had en waarvan ik dacht dat het een maagdelijk water zou zijn.. Hier kon wel eens snel resultaat gehaald gaan worden...Ik had er al wat vissen zien rondscharrelen de afgelopen week en afgelopen zaterdag zou het dan gaan gebeuren. Er stond een stormachtige wind, altijd goed voor de pijnvisserij, en de sterk  geurende pellets zouden meteen hun werk moeten doen. Het water was koffiebruin, dus de vis zou slecht zicht hebben. En inderdaad: Bij terugkomst op de voerplek na een uurtje waren tussen de bellen en kolken door de staarten al te zien....Maar kort daarna wist ik het allemaal weer:  "Pelletnijd"...: de vis stort zich driftig op het aas, maar zuigt echt alleen de pellets op, en de boilie wordt niet aangeroerd....Je denkt na zoveel jaar toch echt wel aanbeten te herkennen versus lijnzwemmers: Niet dus...: 1 keer een schub & 1 keer een haak die door een vin heen scheurt...Op de andere voerplek niet eens contact met de vis...OK. Dan morgen maar terug en gewoon voeren met het zelfde aas waarmee je vist: 1 voerplek met good old mais, 1 voerplek met boilies. Intussen natuurlijk stalken, want er zijn overal genoeg staarten en kolken te zien.....Maar nee: ze zwemmen gewoon om het aas heen...Golfjes & een kolk pal tegen de oeverpalen aan mijn kant: Zeer omzichtig besluipen mag niet baten: De vis is gewoon weg bij aankomst.  Hierna ook geen vis op de voerplekken. Geen maagdenbron dus, dit water...
Moet wel vervolgd gaan worden........

2 opmerkingen:

  1. Zal wel goed komen als je het spoor van vorig jaar vervolgt.

    Groeten Michael

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik hoop het Michael......
    Heb in ieder geval 1 wat grotere vis gezien...
    Wie weet....

    Dank voor je reactie weer!

    Groet,

    Rombout

    BeantwoordenVerwijderen