zondag 1 juni 2014

In paradisum.....

Vlak hier in de buurt ligt een polderwetering welke aan de aandacht van karpervissers lijkt te zijn ontsnapt. Het is een echt paradijselijk water, waar nauwelijks wordt gevist. Na de 17 ponder van vorige week, mocht ik me er vanmorgen, na het nodige sluip en stalkwerk, wederom gelukkig prijzen met de vangst van bijgaande prachtige 15 Ponder bij 78cm. Een paar weken  geleden tijdens de paai kon ik aanschouwen wat hier zo al rondzwemt aan karper...Het is elke keer weer ongelofelijk om te zien hoeveel grote vissen er toch kunnen huizen in dergelijk ondiep water. Ik spotte er een aantal van dik in de 20, en enkele die echt over de 30 pond waren. Adembenemend,.....
maar vooral:  Veelbelovend,
dit penvisparadijs... 
         
Wordt hopelijk vervolgd......

2 opmerkingen:

  1. Hey Rombout,

    Het blijft altijd een prachtig gezicht die grote polders , ik moet er toch ook eens toe zetten om er eens een paar te gaan bevissen.

    Als er toch van die grote vissen zitten zal er toch wel gedeeltes zijn waar de vis in de winter kan schuilen?

    Groet Marcel

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Marcel,

    Zeker doen, dat poldervissen... Het is DE plek bij uitstek voor karper...
    Als er maar niet te lang sneeuw op het ijs blijft liggen, dit houdt licht tegen wat de zuurstof aanmaak stopt, dan hebben ze aan 50 a 60 cm water al genoeg....

    Dank je weer Marcel..

    Groet,

    Rombout


    BeantwoordenVerwijderen